Передплатна кампанія - 2020 триває! Наш індекс: 61250.

18

та ще багато іншого розповів журналістам  міський голова Олександр Цебрій

17 липня міський голова Олександр Цебрій дав прес-конференцію для місцевих, обласних і всеукраїнських ЗМІ. Першу частину зустрічі голова відповідав на запитання уманчан подані через соціальні мережі, в другій частині — на запитання журналістів.

Про паломництво до Умані

— Великий резонанс викликала ситуація зі святкуванням Рош га-Шана у цьому році. Ми живемо в час все­світньої пандемії коронавірусу і це накладає певні обмеження. Уманчани вкрай стурбовані і бояться ситуації, яка може виникнути через візит великої кількості іноземців до нашого міста. Я хотів би, щоб не було спекуляції ні по питанню антисемітизму, ні політичної. Є лише турбота про здоров’я уманчан і прочан.

На моїй сторінці у Facebook 94% уманчан, що взяли участь в опитуванні, висловилися проти традиційного святкування Рош га-Шана у 2020 році. Як і у який спосіб буде проведено святкування вирішить спеціальна державна комісія. Остаточного рішення ще немає, усі зараз працюють над алгоритмом того, як це може відбуватися. У всіх бачення одне — зробити все можливе, щоб убезпечити здоров’я уманчан і паломників. Ви пам’ятаєте як ми святкували Великдень — ми залишалися дома, а богослужіння були онлайн. Я думаю, це був би один з кращих варіантів святкування Рош га-Шана у цьому році.

Ізраїль, як нам відомо, зараз знаходиться в «червоній» зоні спалаху коронавірусу. Тому ніхто не буде придумувати схем, як транзитом через інші країни впустити паломників в Умань. Мене зараз хвилює питання, щоб лікарі в нашому інфекційному відділенні не мали роботи, а ми всі разом клопоту. Комісія працює і я обіцяю, що всі результати її роботи я буду доносити до містян.

19

― Міфи про те, що до міської скарбниці надходять величезні кошти — перебільшені. В минулому році від всіх видів діяльності, які пов’язані з прийомом паломників, місто отримало 7,4 млн.грн. Але витратна частина міського бюджету в цей період також велика. Раніше, до 2017 року фонд ім. Рабі Нахмана, який є громадською організацією, покривав витрати на прибирання, але останні роки фонд коштів не виділяв і це доводиться робити за рахунок міського бюджету. Минулого року було виділено 2,4 млн. грн. з бюджету міста на підтримку санітарного стану мікрорайону паломництва. Значно зростає витрата води, енергоресурсів, які теж покриваються з бюджету міста. Тому казати, що без приїзду паломників бюджет міста дуже збідніє, це не серйозно.

— Ми постійно ведемо роботу по виявленню незаконних будівель в мікрорайоні паломництва. Таких в мікрорайоні є близько 100. Ми пояснюємо забудовникам, що вони повинні звернутися до мерії, усіх відповідних органів і служб та узаконити свої об’єкти, сплачувати податки, вести будівництво згідно норм і правил України. Ми всі пам’ятаємо про трагедію, коли на одному із незаконних будівництв, яке ведуть паломники-хасиди загинув 17-річний юнак. Тому всі повинні долучитися до цього процесу, бо це наша спільна справа. Нами подані до суду позови на незаконне будівництво і по 10 об’єктах вже є рішення суду про демонтаж: пров. Некрасова, 1; пров. Добросусідський, 1а; Пушкіна, 57; Комарницького, Пушкіна, 13/12; вул. Східна, 13; пров. Озерний, 2/31; два позови на розгляді — Мономаха, 20 і Добросусідський, 9. Тепер питання до виконавчої служби.
COVID-19 ситуація в Умані

Наша міська лікарня — одна з восьми в Черкаській області визнана опорною для лікування хворих на COVID-19. Тому ми першочергово забезпечили усім необхідним інфекційне відділення — закупили обладнання, засоби індивідуального захисту і витратні матеріали. Ми не були до цього готові і не планували, що з міського бюджету 15 млн.грн. буде перерозподілено на галузь охорони здоров’я для боротьби з COVID-19.
Хочу подякувати депутатам міської ради, які на моє прохання неодноразово збиралися на позачергові сесії і ми виділяли усі потрібні кошти. Наша комісія ТЕБ та НС працювала і у вихідні.

20

Заходи, які були запроваджені в Умані — облаштування блок постів, температурний скринінг, обмеження транзиту дали свій позитивний ефект. Ситуація з COVID-19 в місті контрольована. Але, щоб мати оперативно показники захворюваності, в місті потрібно створити власну діагностичну ПЛР-лабораторію. Результатів тестів з Черкас доводиться чекати 4-5 днів. Це дуже не правильно. Тому я поставив вимогу про створення лабораторії в Умані. Коштів на це в міському бюджеті недостатньо, тому долучилися всі небайдужі уманчани і в першу чергу підприємці. Дякую кожному з них, адже обладнання вже закуплене, ми проводимо ремонт частини приміщення баклабораторії і за тиждень-два, думаю, відкриємо сучасну діагностичну ПЛР-лабораторію, де результати тестів на COVID-19 будуть готові за дві години.

Про центр крові

— Через недопрацювання в медичній реформі, держава не забезпечує фінансування центру крові в Умані. Майже 4 млн.грн. не вистачає закладу до кінця цього року. Ми виділяємо ці кошти з міського бюджету, тому що це дуже важлива установа для медицини всього регіону. Я дав доручення головному лікарю щодо проведення внутрішнього аудиту і оптимізації витрат. Але центр повинен бути. Це наша з вами зона відповідальності — якщо це не може забезпечити держава, це будемо робити ми.

Про заробітну плату і премії

— Для початку давайте ще раз з’ясуємо, що жоден міський голова не встановлює собі сам ні зарплату ні премію. Їх розмір регламентується законами і постановами, і це відкрита інформація. Електронна декларація є у доступі на сайті НАЗК, а всі, кому цікаво, можуть знайти цю інформацію. Щоб раз і назавжди припинити брехливі маніпуляції на цій темі і темі притягнення мене до кримінальної відповідальності, пропоную всім присутнім ознайомитися з офіційним листом Уманського відділу поліції про те, що кримінальне провадження закрито у зв’язку з відсутністю складу кримінального правопорушення.

Що стосується премії, то всі начислені кошти відразу перераховуються на благодійність. Я взагалі не отримую цих коштів на руки. Тільки в цьому році було перераховано на дитячий будинок 30 тисяч гривень. Коли почалася епідемія коронавірусу, вся моя премія була спрямована на закупівлю засобів захисту для медиків, 15 тисяч я перерахував на цільовий рахунок при міській лікарні для створення ПЛР-лабораторії. Крім того я допомагаю людям які особисто до мене звертаються, але про це я взагалі не хочу говорити.

Про каналізаційні колектори

— Щоб колектор біля Осташівки почав працювати, потрібно ще збудувати підстанцію. Для цього вже виділено земельну ділянку, зробили проектно-кошторисну документацію, запланували прокласти трубопровід, але на все це треба кошти. Зараз, через незаплановані витрати на коронавірус, ми не можемо реалізувати цей об’єкт. За наявності коштів він буде реалізований.

На ГРЕСі ситуація важка, але цей мікрорайон територіально не належить Умані, це територія села Родниківка. Поки не буде узгоджено межі міста ми не можемо фінансувати цей мікрорайон.

Про тубдиспансер

Ще в вересні 2013 року міська рада минулого скликання прийняла рішення про приєднання тубдиспансеру до уманської міської лікарні. За моєї каденції нам довелося працювати з вже готовим рішенням і дати можливість людям отримувати медичні послуги амбулаторно в нормальних побутових умовах. Тубдиспансер в Умані частково фінансувався з обласного бюджету. У 2015 році було виділено 750 тис. грн., у 2016 — 362 тис.грн., у 2017 — жодної копійки. Ми виділили з міського бюджету понад 4 млн.грн., але якісних медичних послуг людям у стаціонарі не могли надати, хоча на 6 хворих там доводилося 20 медичних працівників. Це невиправдане навантаження на міський бюджет. І саме в цей час Кабмін запровадив Концепцію розвитку системи протитуберкульозної медичної допомоги населенню, за якою відбулося злиття всіх протитуберкульозних закладів області в єдиний в області протитуберкульозний заклад, що має статус регіонального фтизіопульмонологічного медичного центру. В процесі реформування в Умані створили окреме відділення з хорошими умовами перебування і перевели людей, яким медичні показники дозволяють, на амбулаторне лікування. Туди перейшли працювати і співробітники. Людей, яким потрібне стаціонарне лікування спеціальним транспортом перевозимо у Черкаський обласний протитуберкульозний диспансер.

Про продаж комунального майна

— Про реалізацію того чи іншого об’єкту комунального майна приймає рішення відповідна депутатська комісія. Всі об’єкти виставляються на аукціоні в системі ПРОЗОРО і кожен охочий українець чи іноземець може взяти участь в аукціоні. Прізвища переможців торгів також відкриті. Комплекс приміщень тубдиспансеру був проданий за майже 13 млн. грн. Кошти направлені на ремонт наших доріг, тротуарів, заміну вікон, ремонт садочків, шкіл, ліфтів, на медичне забезпечення, на усе, чого потребує міська громада.
Минулого року було продано об’єктів на понад 20 млн.грн., це теж ті кошти, без яких місто
функціонувати не могло б.

У 2020 році з аук­ціо­ну було продано танцмайданчик «Клітка». Купили його за 7 млн. 100 тис. грн. уманчани. За умовами продажу там зберігається спеціалізація і планується створення дитячо-спортивного розважального центру.

Головне завдання міської влади в тому, щоб об’єкти були продані у прозорий спосіб. Я закликаю усіх бажаючих долучатися до системи аукціонів. Слідкувати, контролювати і купувати наші об’єкти, вкладати кошти в Умань.

Хто зробив площу, набережну і фонтани

― Люди правильно говорять: «Дякувати депутату за те, на що витрачені кошти з державного бюджету, це те саме, що дякувати банкомату за те, що він видав вам ваші гроші». Ось факти: реконструкція площі Соборності в м. Умань ― проект виконується в рамках секторальної підтримки від Європейського Союзу, грант ―
12 млн.грн., з державного бюд­жету ― 19 млн.грн., з обласного бюджету ― 1,2 млн. грн., з міського бюд­жету ― 1,8 млн.грн. І, щоб завершити всі заплановані роботи на площі Соборності потрібно ще 7 млн.грн. і це також будуть кошти міського бюджету. 

Ідея розбудови набережної Осташівського ставу зародилася років шість тому. Пригадайте, там росли старі великі верби, чагарники і куширі. Крізь них не видно було води. Ми почали з того, що вирубали всі аварійні дерева, зробили тротуар і відкрилася Осташівка. Було дуже багато цікавих ідей облаштування набережної. У 2015 році ми обрали найкращі, найреалістичніші і почали втілювати їх у життя. Розбудова та облаштування Набережної Осташівського ставу, як туристичного об’єкту в місті Умань, також частково була виконана в рамках секторальної підтримки від Європейського Союзу (понад 10 млн. грн.), за кошти державного бюджету (9 млн.грн), з міського бюджету (1,7 млн. грн.)

На реконструкцію гідроспоруди Осташівського ставу з державного бюджету витрачено 10,8 млн. грн. та 14 млн. грн. — з нашого міського бюд­жету. Зараз ми продовжуємо облаштування природоохоронної зони по руслу річки Уманка. 2 роки кошти виділялися з екологічного фонду, зараз коштів у фонду немає, тому ми будемо добудовувати його за кошти міського бюджету, а це понад 14 млн. грн. Роботи вже розпочаті, за 3-4 місяці ми облаштуємо нову міську зону відпочинку.

Мікрорайон Осташівського ставу змінився, став кращим і сучаснішим. Це наша спільна робота. Я пишаюся тим, що це сталося за участі депутатів міської ради цієї каденції і за час, коли я є міським головою.

Про подяки

― Мені часто сьогодні дорікають тим, що я дякував депутату Верховної ради України, та він і сам вказує мені на це. Знаєте, за нинішньої влади є один дуже позитивний чинник ― коли ми здаємо в експлуатацію якийсь інфраструктурний проект чи об’єкт, до мене не телефонує, як раніше, губернатор чи представник офісу Президента і не каже: «Там в Умань мають надійти додаткові кошти, то ти вже будь ласка, коли у вас буде відкриватися щось, хай депутат прийде і переріже стрічку». Розумієте, коли на шальках терезів лежить надходження додаткових коштів в місто, або хтось прийде і переріже стрічку... Знаєте, хай прийде і переріже стрічку, хоча й не має до тієї роботи жодного стосунку. Моє особисте ставлення залишається моїм особистим, а стратегічне бачення і позиція міського голови — це інша річ. Я десь «наступав собі на горло», але місто вчасно отримало ліміти на газ для початку опалювального сезону, ми зробили реструктуризацію боргу водоканалу і багато іншого. Зараз ніхто не телефонує ні з облдержадміністрації, ні з офісу Президента і не каже, хто має перерізати стрічку і кому треба подякувати. Такого більше не буде.

Навіщо ви йдете в мери?

― У мене немає великих амбіцій, мені не треба нічого нікому доводити. Я люблю місто Умань, я корінний уманчанин, я дійсно хочу, щоб Умань було най­кращим містом України. І я не просто говорю про це, але й разом з вами ми дійсно це робимо. У нас ще багато проектів, які знаходяться в стадії реалізації. Є такі проекти, які закінчаться за рік-два. А є й такі, що зараз лише в планах, але будуть завершені протягом наступних п’яти років. Я з повною відповідальністю заявляю, що за п’ять років ми будемо мати якісно видозмінене місто європейського зразка. Разом ми це зробимо. Якщо буде воля всіх уманчан ― Умань буде найкращим містом України. Для цього я йду в мери.

Про політичну ситуацію в місті

― В цілому політична ситуація з виборами в Умані така сама як і в інших містах Украї­ни, вона не прозора і брудна. Є декілька політичних сил, які хочуть приватизувати наше місто. Я не дам цього зробити. Вже відомо про плани завести за партійними списками до складу Уманської міської ради киян ― співробітників офісу чи приймальні депутата, які будуть автобусами приїздити на сесію, голосувати так, як їм накажуть і знову їхати у свої міста. Погодьтеся, жоден мешканець Києва, Жмеринки чи Христинівки не буде перейматися інтересами і турботами уманчан. Ці люди будуть голосувати так, як їм скаже по телефону їхній патрон. Не можна довести до такого і я переконаний, що цього ніколи не станеться. Уманчани мудрі і розумні люди. Я буду наполягати на прозорому висвітленні в ЗМІ всієї виборчої кампанії, щоб уманчани знали і могли зробити свідомий вибір.
Ще одна течія, яка планує провести свого міського голову ― це релігійні туристи, які хочуть поставити свою людину. Я думаю, це теж не правильно. Тому що міський голова повинен бути від усіх уманчан, а не представником окремої релігійної течії іноземців, навіть якщо він і уманчанин.

Методи політичної боротьби

― Я вважаю, що міський голова ― політик лише на 5%, а на 95% ― це господарник. Політикан з політичними гаслами і прапорами не повинен стояти на чолі міської громади. Місто повинно бути забезпечене теплом, водою, інфраструктурою, дорогами. Життєдіяльність міста мають забезпечувати міський голова, його профільні заступники і керівники служб та відділів. Головними методами політичної боротьби я вважаю відкритість, прямий діалог і конструктив. Мені не соромно за жодне своє рішення чи дію на посаді міського голови. Коли закінчиться термін моєї каденції, цієї і наступної, якщо уманчани оберуть мене, я залишуся жити в місті Умань. Тому я маю зробити все, щоб мені було не соромно дивитися людям в очі. Зараз мені не соромно. Я робив і роблю все, що можна в сьогоднішніх умовах. Я знаю, де в моїй роботі є проблемні місця. Але я точно знаю, як це відкоригувати і виправити.

Чи готові ви до провокацій під час виборчої кампанії?

― Є відомості про те, що вже готуються в Умані протестні рухи та розпалювання міжконфесійної ворожнечі. Що таке політичні провокації я знаю не з книжок і не зі ЗМІ. Через це пройшов я і пройшла моя родина. В минулу виборчу кампанію були прямі погрози моєму життю. До мене і до моєї родини на 2 тижні було приставлено державну охорону, люди жили в моєму домі і охороняли членів моєї родини 24 години на добу. Це було надзвичайно важко, моя мама тоді перенесла інфаркт, я знаю що це таке. Такого нікому не побажаю пережити. Політична боротьба не вартує здоров’я і життя людини. Це не нормально, коли політики ведуть брудну політичну боротьбу. І зокрема так, як ми всі знаємо зі ЗМІ про випадок замовного вбивства заступника міського голови Черкас та його інсценізацію. Тому я дуже хочу, щоб під тиском ЗМІ і громадськості правоохоронці провели всі розслідування тих подій, які вже починають відбуватися в Черкаській області. Не можна, щоб під тиском грошей, зв’язків, політичного авторитету хтось міг уникнути справедливого покарання.

Про об’єднання громад

― Децентралізація — одна з найправильніших реформ. Кошти громади повинні залишатися в громаді. І з нею нерозривно пов’язана територіальна реформа. Громади повинні створюватися навколо потужних міст і сіл, як це є по всій Європі. Умань має всю відповідну інфраструктуру, якої не має жодна з новоутворених громад в нашому регіоні. Це медична і освітня мережа, ЦНАП і багато інших установ, які жодна мала громада не може собі дозволити. Практично всі кошти ново­утворених громад з’їдає великий управлінський апарат і вони не можуть розвиватися повноцінно. Є побоювання сіл і менших громад по приєднанню до великого міста, але я думаю, що все на своє місце поставить час, коли людям буде з чим порівняти. Скажімо, тариф на перевезення між громадами коштуватиме 10 гривень, а перевезення в межах громади, навіть і по селах, але в межах громади, буде коштувати 5 грн., як в місті. Діти з сіл об’єднаної з містом громади можуть займатися в гуртках безкоштовно, як і діти, які живуть в місті, тому що це одна громада. А дітям з інших сіл доведеться платити за це. Так само і по медичних питаннях і по багатьох інших, поки люди не зрозуміють переваг бути в великій спроможній об’єднаній територіальній громаді на базі міста Умані.

Коли процес реформування тільки розпочався, ми розіслали листи з запрошенням обговорити і розглянути перспективу створення об’єднаної громади з містом Умань. Але жодне з сіл не відгукнулося. Можна зрозуміти, мабуть, сільських голів, які хочуть залишатися на керівних посадах, але ж треба дати об’єктивну оцінку спроможності малих громад. Я не хочу нікого ні спонукати, ні закликати, лише сама громада, а не жоден голова села чи міста вирішує як жити громаді, з ким об’єднуватися. А ми відкриті для всіх.

За матеріалами прес-конференції